16.01.2019 בשעה 22:00
#595
מנהל בפורום
תשובת הרב אלחרר, רב בלימודי דעת:
שלום רבי רוני היקר,
לכאורה אתה צודק, ואפילו צודק מאוד!
אולם יש לי קצת ניסיון בלימוד והכוונה לרבנות בתור לומד שנים רבנות בכולל במסלול רב שכונה רב עיר ודיינות, וכיום בוחן ברבנות וראש כולל לרבנות "יחווה דעת" ירושלים.
המציאות מוכיחה מעל כל ספק כי מי שלומד ולא נבחן – רמת הלימוד שלו והחזרות וידיעת הדברים בהמשך החיים יורדת באיכות ובכמות.
לעומת זאת, עצם המסגרת המחייבת מועילה כפליים מכל דרך אחרת, וזהו גוף ההצלחה של הלימוד ולא אם הלומד יהיה בפועל "רב"…
בנוסף,
גם בתי כנסת וקהילות רבות רוצים מנהיג רוחני עם כושר לרבנות, מתוך הבנה שזהו לכל הפחות המדד לוודא שזהו תלמיד חכם עם ידע בסיסי.
בהצלחה רבה בלימודיך!